Awokado


Możemy z niego przygotowywać dipy, koktajle, sałatki, ciasteczka, świetnie też nadaje się do smarowania pieczywa, a to za względu na wysoką zawartość tłuszczu, pieczywo będzie równie smaczne jak z masłem, lecz zdrowsze.

awokado

 

Awokado, owoc w kształcie gruszki. Gruba, zielona skóra otacza tłusty, kremowozielonkawy miąższ oraz niejadalne nasiono. 
Częścią jadalną jest miąższ, stanowiący ok. 85% masy owocu.

Co zatem sprawia, że awokado stało się tak popularne?
Każda porcja awokado zawiera prawie 20 witamin i minerałów, w tym potasu, który pomaga kontrolować prawidłowe ciśnienie krwi, luteiny która jest dobra dla zdrowia naszych oczu i kwasu foliowego, który jest niezbędny dla prawidłowego rozwoju płodu. 

Awokado jest dobrym źródłem witamin z grupy B, które pomagają walczyć z chorobami i infekcjami. Zawiera również witaminę C i E oraz naturalne substancje chemiczne pochodzenia roślinnego, które działają antyrakowo. 

Awokado to dobra wiadomość dla osób odchudzających się, zawiera bowiem mało cukru i dużo błonnika, dzięki któremu długo czujemy się najedzeni. Ale uwaga, awokado jest dość kaloryczne, dlatego powinno się je spożywać w umiarkowanych ilościach. 

Awokado jest bogate w tłuszcz, jest to tłuszcz jednonienasycony, czyli tak zwany „dobry” tłuszcz, który pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu. 


Jak przygotowywać awokado?

Awokado jemy w temperaturze pokojowej. Awokado jest gotowe do zjedzenie, jeśli jego skórka jest czarna lubi ciemnofioletowa. Aby przyśpieszyć proces dojrzewania awokado wystarczy je umieścić w papierowej torebce razem z banenem i jabłkiem. Jeśli niezjemy całego, można włożyć je do lodówki. 
Przed pokrojeniem należy je umyć, tak aby nie przenosić nożem bakterii i brudu na miąż. 

Najbardziej popularne danie z awokado to meksykański sos guacamole. Świetnie się też sprawdza pokrojone na kanapce, lub zmiażdżone na kanapce.  Awokado to super dodatek do sałatek. 





  |  
Source: Kathleen M. Zelman


Zobacz także:







Comments