Przepis dnia - Zdrowe kotleciki z łososia


Bardzo smaczne, zdrowe i łatwe do zrobienia kotleciki w stylu orientalnym.



Zdrowe kotleciki z łososia



Porcja dla 4 osób

Składniki:

- 4 filety z łososia bez skóry, około 550g, pokrojone na kawałki
- 2 łyżki czerwonej pasty curry (tajska pasta curry najlepiej ta w plastikowej puszce)
- 1 cm świeżego korzenia imbiru, starty
- 1 łyżeczka sosu sojowego
- 1 pęczek kolendry, posiekany
- 1 łyżeczka oleju roślinnego


Wykonanie:

1. Wrzuć łososia, pastę curry, imbir, sos sojowy i posiekaną kolendę do blendera. Zblenduj, tak żeby wyglądało jak mięso mielone.

2. Ze zrobionej masy uformuj 4 kolteciki.

3. Rozgrzej olej (njalepiej na nieprzywierającej patelni) i usmaż kotleciki po 4-5 minut z każdej strony.

Podawaj z ryżem i ulubioną surówką.




WARTO WIEDZIEC:
120g łososia to aż 130% dziennego zapotrzebowania na witaminę D. Jedzmy więc łososia szczególnie zimą, kiedy nie ma słońca i może nam jej brakować.

Witamina D dba o zdrowe zęby i kości, poprawia odporność organizmu oraz sprawia, że mamy lepszy humor.