Na wiosenne osłabienie


Nasz organizm wolno przystosowuje się do zmian zachodzących wiosenną porą, stąd objawy tzw. przesilenia wiosennego, czyli senność, ogólne zmęczenie psychiczne i fizyczne, bóle i zawroty głowy, zmiany ciśnienia.

kielki

Możemy temu zaradzić, stosując odpowiednią dietę. Wiosną powinniśmy jeść jak najwięcej produktów bogatych w witaminy i składniki mineralne, zawierających duże ilości białka zarówno pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego. Jedzmy więc chude mięso, odtłuszczone jogurty, kefiry, sery twarogowe i pijmy mleko. 
Dobroczynna dla nas jest też pietruszka zawierająca bardzo dużo witaminy C, E, beta-karotenu i flawonidów. Dostarcza ona dużo żelaza, wapnia, potasu, fosforu. Poza tym korzystnie wpływa na trawienie i wchłanianie żelaza. Doskonałym źródłem witamin, szczególnie C, B, B1, B6, są kiełki. Dostarczą one nam także składników mineralnych, manganu, cynku, wapnia, fosforu i magnezu oraz białka. Możemy je kupić w sklepie lub sami wyhodować.  Do kiełkowania nadają się nasiona lucerny, rzeżuchy, soczewicy, soi, pszenicy oraz fasoli mung. 
 





  |  
Source: theguardian.com


Zobacz także:







Comments