Woda energii doda


Z zazdrością spoglądasz na biegaczy w parku, a tobie z trudem jest wyjść na spacer? Czujesz, że brakuje ci energii, której potrzebujesz, żeby dotrzymać kroku swoim pociechom?

woda energii doda

Brak energii może świadczyć o tym, że za mało pijesz wody. Nasz organizm zbudowany jest w 70 procentach z wody. Człowiek odczuwa pragnienie po stracie 1 procenta z całkowitej ilości wody, jaką posiada w ciele. Ubytek 10 procent wody z organizmu powoduje niezdolność do wykonywania wysiłku fizycznego. Gdy straty przekraczają 20-22 procent człowiek umiera.

Pragnienie jest sygnałem ostrzegawczym odwodnienia. Organizm człowieka codziennie uzupełnia straty wody, albowiem wydala jej około 1 litra dziennie. Dodatkowo tracimy około 0,5 litra wraz z wydychanym powietrzem i podczas pocenia się. Aby prawidłowo funkcjonować nasz organizm potrzebuje codziennie około minimum około 1,5 litra dostarczanej wody. Przyjmuje się, że człowiek powinien dostarczać 1 litr wody na 30 kg masy ciała. Wraz ze wzrostem aktywności ruchowej oraz temperatury otoczenia należy zwiększać jej spożycie. Całkowitej wymiany wody organizm człowieka dokonuje średnio co 1,5 miesiąca.

Możliwe jest też przedawkowanie spożycia wody, objawami tego są nudności, wymioty, problemy ze złapaniem oddechu, obrzęk ciała, zaburzenia świadomości, mimowolne drżenie mięśni, a nawet w skrajnych przypadkach śpiączka. Przedawkowania wody zdarzają się rzadko.

Jeśli chcemy być zdrowi i mieć dużo energii powinniśmy zacząć od picia wody. Woda wypłukuje toksyny z organizmu, poprawia stan skóry, pomaga w trawieniu oraz wzmacnia system odpornościowy. Wybierając wodę warto zwrócić uwagę na jej skład. Dobre wody są wysokozmineralizowane, zawierają wapno, magnez, potas i sód. Minerały te bardzo korzystnie wpływają na nasz organizm.



  |  
Source: "Jak nie umrzeć przedwcześnie" Dr Michael H. Greger, Gene Stone, Webmed


Zobacz także:







Comments